Ana, Hartati (2023) PENGGUNAAN MEDIA ANIMASI PADA PEMBELAJARAN IPS DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PESERTA DIDIK KELAS V SDN 2 BULANGO TIMUR KABUPATEN BONE BOLANGO. Sarjana thesis, Universitas Muhammadiyah Gorontalo.
Text (BAB 1)
BAB I.pdf Download (132kB) |
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK HARTATI ANA.pdf Download (82kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (87kB) |
|
Text (SKRIPSI)
skripsi.pdf Restricted to Repository staff only Download (3MB) |
Abstract
The aim of this research is to improve student learning outcomes through the useof animated media for class V students at SDN 2 Bulango Timur, Bone BolangoRegency. This research method uses the Classroom Action Research (PTK)method which is carried out in 2 cycles. Data collection techniques in thisresearch include observing teacher activities, student activities, knowledge teststo measure student learning outcomes, and documentation. The results of theresearch in the first cycle of meeting I completed 11 students (48%), the secondmeeting of students who completed as many as 14 people (61%), the firstmeeting of the second cycle of students who completed as many as 17 people(74%) while in During the implementation of the second cycle II meeting, studentswho completed the program increased by 21 people (91%) with a KKM ≥ 75.During the implementation of the action, there was an increase of 30%. Usinganimation media can improve learning outcomes for Class V students at SDN 2Bulango Timur, Bone Bolango Regency.Keywords: Learning Outcomes, Animated Media
Item Type: | Thesis (Sarjana) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Additional Information: | Tujuan dari penelitian ini adalah Meningkatkan hasil belajar peserta didik Melaluipenggunaan media animasih pada peserta didik kelas V SDN 2 Bulango Timur Kabupaten BoneBolango. Metode penelitian ini menggunakan metode Penelitian Tindakan Kelas (PTK) yangdilaksanakan dalam 2 siklus. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini berupa observasiaktivitas pendidik, aktivitas peserta didik, tes pengetahuan untuk mengukur hasil belajar pesertadidik, dan dokumentasi. Hasil penelitian pada siklus I pertemuan I peserta didik yang tuntassebanyak 11 orang (48%), pertemuan II peserta didik yang tuntas sebanyak 14 orang (61%),pertemuan I siklus II peserta didik yang tuntas sebanyak 17 orang (74%) sedangkan padapelaksanaan pertemuan II siklus II peserta didik yang tuntas meningkat sebanyak 21 orang(91%) dengan KKM ≥ 75. Pada pelaksanaan tindakan terjadi peningkatan sebanyak 30%.Dengan menggunakan media animasi dapat Meningkatkan hasil belajar pada peserta didik KelasV SDN 2 Bulango Timur Kabupaten Bone Bolango. | ||||||||||||
Uncontrolled Keywords: | Hasil Belajar, Media Animas | ||||||||||||
Subjects: | L Education > L Education (General) | ||||||||||||
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Program Studi PGSD | ||||||||||||
Depositing User: | Hartati Ana | ||||||||||||
Date Deposited: | 05 Jan 2024 03:03 | ||||||||||||
Last Modified: | 05 Jan 2024 03:03 | ||||||||||||
URI: | http://repository.umgo.ac.id/id/eprint/1746 |
Actions (login required)
View Item |